Būvniecības iecere: Projektējamā degvielas uzpildes stacija atrodas Dienvidkurzemes novada, Vaiņodes pagasta īpašumā Ervīni (kadastra nr. 64920060379). Būvprojekts minimālajā sastāvā izstrādāts vadoties no Latvijā spēkā esošiem būvnormatīviem un normām. Būvniecības ierosinātājs - SIA "KINGS", reg.nr. 42103007310;
Adrese: Dienvidkurzemes nov., Grobiņa, Rožu iela 1, LV-3430; tālr.: +371 29 450 618
Projektētājs: SIA "MI DESIGN", reg.nr. 42103102564; adrese: Liepāja, Jēkaba Dubelšteina iela 7 - 46, LV-3401; tālr.: +371 29 196 692
Informatīvie materiāli apskatāmi: Dienvidkurzemes novada Vaiņodes pagasta pārvaldē, Raiņa iela 23a, Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes nov..
Infromātīvie materiāli par būvniecības ieceri apskatāmi: no 2023. gada 20. jūlijam līdz 2023. gada 18. augustam.
Būvniecības prezentācijas pasākums notiks: 2023.gada 1.augustā plkst.1700 Dienvidkurzemes novada Vaiņodes pagasta pārvaldē (Raiņa iela 23a, Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes nov.).
Atsauksmes iesniedzamas: līdz 2023. gada 18. augustam Dienvidkurzemes novada Būvvaldē:
- Parka iela 2, Lieģi, Tadaiķu pagasts, Dienvidkurzemes novads;
- Vaiņodes pagasta pārvaldē, Raiņa iela 23a, Vaiņodes pagasts, Dienvidkurzemes nov.;
- vai elektroniski (ar elektronisko parakstu parakstītu) sūtot Aptaujas lapu uz e-pasta adresi: pasts@dkn.lv.
Tālrunis uzziņām par Dienvidkurzemes novada Būvvaldes sēdes vietu un laiku, kad tiks pieņemts lēmums par būvniecības ieceres publiskās apspriešanas rezultātiem: +371 26436734.
Būvniecības ieceres publiskās apspriešanas organizēšanā kontaktpersona no Dienvidkurzemes novada pašvaldības puses ir Dienvidkurzemes novada būvvaldes arhitekte Ineta Butāne, tel. nr. +371 29283768.
BŪVNIECĪBAS IECERES APRAKSTS
Degvielas uzpildes stacijas būvniecība paredzēta zemesgabalā Ervīni, Vaiņodes pag., Dienvidkurzemes nov. kad.nr.: 64920060379. Būvprojekts minimālājā sastāvā izstrādāts balstoties uz projektēšanas uzdevumu, kā arī vadoties no Latvijā spēkā esošiem būvnormatīviem un normām. Atbilstoši Aizsargjoslu likumam.
Aizsargjoslām ap ogļūdeņražu ieguves vietām, naftas, naftas produktu, bīstamu ķīmisko vielu un produktu cauruļvadiem, tilpnēm, krātuvēm, pārstrādes un pārkraušanas uzņēmumiem, degvielas uzpildes stacijām ir šāds minimālais platums: ap degvielas uzpildes stacijām un automašīnu degvielas uzpildes iekārtām — ne mazāk par 25 metriem no tvertnēm un degvielas uzpildes iekārtām. Šajā aizsargjoslā drīkst atrasties objekti, kas saistīti ar degvielas uzpildes stacijas darbību.
Vaiņodes novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka:
188. Degvielas un gāzes uzpildes stacijas tvertnes un pildnes izvieto speciālos laukumos, ievērojot šādus minimālos attālumus no degvielas pildnēm vai degvielas pazemes rezervuāriem: 188.1. 50 m līdz dzīvojamām un publiskām ēkām; 188.2. 30 m līdz mežu masīviem.
Projekta iecere paredz atkāpi no Vaiņodes novada teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumiem, bet ievērojot aizsargjoslu likumā noteiktās aizsargjoslas - degvielas tvertni novietot 26m attālumā no bijušās dzelzceļa infrastruktūras ēkas (kad. apz.: 64920060959002) un degvielas pildnes izvietot ~25m līdz ~84m attālumā no dzīvojamām ēkām Brīvības ielā.
Zemes gabalā paredzēta degvielas uzpildes stacijas un nojumes būvniecība. Ēkas peredzēts izvietot uz zemes gabala ar kopējo platību 0.8805ha. Degvielas uzpildes stacijas ēkas apbūves laukums – 99.60m2, kopējā platība 91.00m2, apbūves blīvums 1.12% un būvapjoms 350m3. Būves lietošanas veids pēc būvju klasifikācijas - 1230. Nojumes apbūves laukums – 77.88m2, kopējā platība 77.88m2 un apbūves blīvums 0.88%. Būves lietošanas veids pēc būvju klasifikācijas - 1274. Kopējais apbūves blīvums ir 2.00%. Brīvās zaļās teritorijas rādītājs ir 98.00%.
BŪVNIECĪBAS IECERES VISPĀRĒJAIS RAKSTUROJUMS
Ēkas izvietotas zemesgabala ziemeļ - austrumu daļā. Degvielas uzpildes stacijas ēka izvietota zemesgabala ziemeļ - austrumu daļā ar 27.15m atkāpi no austrumuu robežas un 11.05m atkāpi no ziemeļu robežas. Nojume izvietota uz rietumu pusi no degvielas uzpildes stacijas ar 10m atkāpi no degvielas stacijas ēkas.
Ēka paredzēta vienā stāvā, taisnstūra formā. Degvielas uzpildes stacijas ēka nosegta ar divslīpu jumtu 10° slīpumā. Degvielas uzpildes stacijas ēka paredzēta metāla konstrukcijās ar sendvičpaneļu apdari baltā un tumši sarkanā tonī. Nojume paredzēta ar metāla kolonnām un nosegta ar vienslīpu jumtu 5°. Jumtam paredzēt izmantot profilētas metāla loksnes.
Degvielas uzpildes stacijas ēkas pirmajā stāvā izvietotas tirdzniecības telpa, personāla telpa, noliktava un divas tualetes.
TERITORIJAS RISINĀJUMS
Iebraukšana degvielas uzpildes stacijas teritorijā paredzēta no Brīvības ielas. Teritorijas ceļus un laukumus paredzēt veidot no asfaltbetona un bruģakmens ieseguma. Zonā pie degvielas pildnēm un degvielas izliešanas vietā paredzēts betona segums, kas novērš degvielas iesūkšanos gruntī iespējamas noplūdes gadījumā.
Paredzētas autostāvvietas darbiniekiem, apmeklētājiem un viena autostāvvietas kravas transportam.
INŽENIERTĪKU RISINĀJUMI
Ūdensapgāde - Ciemata centralizētā ūdens apgāde, 3m³ mēnesī.
Sadzīves kanalizācija - centralizētā kanalizācijas sistēma (atbilstoši SIA Piekules nami tehniskajiem noteikumiem), 36m³ gadā.
Elektroapgāde – Pie zemesgabala robežas tiks uzstādīts elektrouzskaites skapis no kura tiks nodrošināta objekta elektroapgāde.
TEHNOLOĢISKAIS APRAKSTS
Degvielas uzpildes stacijā paredzētas divas degvielas pildnes un degvielas uzpildes stacijas ēka. Degvielu paredzēts uzglabāt tvertnē 51m³, kura dalīta sekcijās - 10 m³, 13 m³, 13 m³, 15 m³. Zem degvielas pildnēm un pie degvielas tvertnes paredzēts monolīta betona segums. Degvielu piegādā degvielas vedējs un uzpilda degvielas tvertni.
IETEKME UZ VIDI Būvgruži
Būvniecībā radīto atkritumu apjoms – tiks precizēts būvprojekta izstrādes gaitā. Būvniecībā radītos atkritumus paredzēts izvest uz sertificētu būvgružu pieņemšanas uzņēmumu.
Piesārņojošo vielu emisija
Būvniecības laikā tiek prognozētas minimālas gaisa kvalitātes izmaiņas salīdzinot ar esošo stāvokli. Galvenokārt tas attiecināms uz cietajām daļiņām, kas nonāks gaisā dažādu būvniecības procesu rezultātā. Jāmin, ka lielākā daļa šo daļiņu nosēdīsies objekta teritorijā vai tiešā tā tuvumā, pateicoties to salīdzinoši lielajiem izmēriem (masai). MK noteikumos Nr. 1290 [37] par gaisa kvalitāti gaisa kvalitātes normatīvi ir definēti tikai PM10 putekļu frakcijai. Ņemot vērā to, ka absolūti lielākā daļa būvniecības procesā emitēto cieto daļiņu ir ar nosacīto diametru virs 10 mikroniem, tālāka ietekme uz gaisa kvalitāti būvniecības procesa laikā tiek uzskatīta par minimālu.
Ekspluatācijas laikā degvielas uzpildīšanas, pārliešanas un glabāšanas laikā notiek neliela benzīna un dīzeļdegvielas tvaiku izplūde atmosfērā, kas nepārsniedz normatīvajos aktos noteiktos robežlielumus. Zonā pie degvielas pildnēm un degvielas izliešanas vietā paredzēts betona segums, kas novērš degvielas iesūkšanos gruntī iespējamas noplūdes gadījumā.
Trokšņu emisija
Objektā būvdarbu laikā tiks maksimāli samazināts troksnis, kas radīsies būvdarbu laikā. Trokšņa robežlielums noteikts Ldiena 65 (dB(A)); Lvakars 60 (dB(A)); Lnakts 55 (dB(A)). Trokšņu robežlielumu būvniecības laikā ievēros ārpus būvlaukuma robežām. Ja trokšņa lielums ārpus būvlaukuma tieks pārsniegts trokšņa avotus aprīkos ar skaņas ierobežotājiem vai teritoriju norobežos ar troksni slāpējošiem objektiem, ja citādi nebūs iespējams nodrošināt trokšņa robežlielumu ievērošanu.
Būvobjektā izmantos instrumentus un tehniku, kam ir CE marķējums un ar mazāku trokšņa izplatību, kā arī nelietos bojātus instrumentus un tehniku.
Vibrācija
Objekta būvdarbu paredzama nebūtiska vibrācija, kura var rasties būvbedres rakšanas laikā, kā arī būvtehnikas transporta pārvietošanās laikā. Objekta būvkonstrukcijām nav plānots izmantot konstrukcijas kuru uzstādīšana rada paaugstinātu vibrāciju. Būvniecības laikā tiks izmantotas iekārtas ar mazāku vibrācijas līmeni.
Būvniecības materiālu transportēšanas nosacījumi
Būvmateriālu transportēšana. Birstošos būvmateriālus un būvgružus būvuzņēmējs drīkst pārvadāt tikai segtās automašīnās kravai transportēšanas laikā jābūt pārklātai. Autotransports, kas tiks izmantots būvniecības procesa laika, tai skaitā materiālu transportēšanai atbildīs vides aizsardzības prasībām un būs sertificēts atbilstoši ES prasībām.
PIELIKUMI: