Lai izveidotu spēcīgu Dienvidkurzemes novada zīmolu, veiksmīgi uzrunātu esošos un potenciālos iedzīvotājus, arī uzņēmējus, investorus un tūristus, kā arī definētu rezultātu, kas novadam jāsasniedz ar plašākām mārketinga aktivitātēm, Dienvidkurzemes novada pašvaldības Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļa sadarbībā ar aģentūru SIA “WKND” izstrādājusi “Dienvidkurzemes novada zīmola un mārketinga komunikācijas stratēģiju 2025. – 2029. gadam (turpmāk – Stratēģija), kas ietver arī komunikācijas plānu turpmākiem pieciem gadiem.

Stratēģija veidota, rīkojot padziļinātas intervijas ar pašvaldības un iestāžu darbiniekiem, NVO pārstāvjiem un novada iedzīvotājiem, kopumā vairāk nekā 30 personām. Tāpat analizēta vēsturiskā komunikācija un mārketinga materiāli, plānošanas un stratēģiskie dokumenti, novada veiktie pētījumi un publiski pieejamā nozares informācija, auditorijas, kā arī citu novadu komunikācijas dizaina, produktu un mārketinga materiāli.

Balstoties uz iegūtajiem secinājumiem, organizēts darbs pie zīmola platformas izveides – pozicionējuma, vīzijas, solījuma. Tā gaitā notikušas darba sesijas Aizputē un Jūrmalciemā, kurā piedalījās vairāk kā 20 personas – diskutējot par zīmola platformu un izpētes posma secinājumiem, novada zīmola stiprajām pusēm un iespējām.

Stratēģijai noteikti divi mērķu virzieni – zīmola mērķi un mārketinga komunikācijas mērķi. Zīmola mērķis ir izveidot pamatu novada vizuālajai identitātei un saturiski definēt zīmola stratēģiskos elementus, kas satur vienotu Dienvidkurzemes novada zīmola aprakstu un var būt pamats piederības veidošanai visiem novada iedzīvotājiem. Tie veido arī unikālas asociācijas ar novadu un veiksmīgi uzrunā tā ārējās mērķauditorijas – potenciālos iedzīvotājus, tūristus un investorus. Savukārt mārketinga komunikācijas mērķi ir cieši saistīti ar novada mērķiem:

●            saliedēta un iesaistīta sabiedrība: Dienvidkurzemes novada iedzīvotāji jūtas emocionāli piederīgi Dienvidkurzemes novadam, lepojas ar to un aktīvi iesaistās novada attīstības veidošanā;

●            pievilcīga dzīvesvieta: Dienvidkurzemes novads ir atpazīstams kā pievilcīga vieta, kur dzīvot, strādāt un veidot ģimeni;

●            unikāls tūrisma galamērķis: Dienvidkurzemes novada kultūrvēsturiskās un dabas vērtības pievelk tūristus visos gadalaikos, katrā novada vietā;

●            labvēlīga vieta uzņēmējdarbībai un investīcijām: Dienvidkurzemes novads ir pievilcīga vieta investīcijām un rada atbalstošu vidi uzņēmējdarbības attīstībai.

Stratēģija balstās esošajos Dienvidkurzemes novada plānošanas dokumentos - “Liepājas valstspilsētas un Dienvidkurzemes novada ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2035. gadam” un “Liepājas valstspilsētas un Dienvidkurzemes novada attīstības programma 2022.–2027. gadam”.

Ar Dienvidkurzemes novada zīmola un mārketinga komunikācijas stratēģiju var iepazīties ŠEIT.

Dokumentu virzīs apstiprināšanai uz 2025. gada 30. janvāra domes sēdi un sabiedrība lēmuma pieņemšanas procesā ir tiesīga iesniegt rakstiskus priekšlikumus vai iebildumus līdz 2025. gada 22. janvārim:

  • elektroniski parakstītu iesniegumu, nosūtot uz e-pastu: pasts@dkn.lv.

Rakstiskus priekšlikumus vai iebildumus sūtīt:

  • Lielā iela 54, Grobiņa, Dienvidkurzemes novads, LV-3430.