Dienvidkurzemes novada pašvaldība aicina pieteikties pasniedzējus – mentorus (turpmāk - mentors) projektam “Sabiedrības digitālo prasmju attīstība”, kurā plānots uzlabot digitālās prasmes vairāk nekā 600 novada iedzīvotājiem līdz 2026. gada martam.
Projekta ietvaros mentoram primāri būs jāveic skolotāja loma, sniedzot zināšanas un palīdzot iedzīvotājam attīstīt digitālo risinājumu un biežāk ikdienā izmantoto digitālo rīku izmantošanas prasmes mācību tēmu sarakstā iekļautajos jautājumos.
Mentoru atlases rezultātā tiks slēgtas trīs (3) vienošanās ar mentoriem, kas atbildīs nosacījumiem un būs izpildījuši Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk – VARAM) organizēto personības un digitālo prasmju testu, lai izvērtētu to atbilstību mentora lomai.
Pašvaldība nodrošinās visu mācību procesam nepieciešamo (mācību dalībnieku apzināšanu un grupu komplektēšanu, mācību telpas, tehniskais nodrošinājums).
Pienākumi pasniedzējiem – mentoriem:
- Jāapgūst VARAM pamata mācību programma pasniedzējam-mentoram klātienē. Mācības tiks organizētas 3 dienas, katru dienu 8 akadēmiskās stundas, kopā 24 akadēmiskās stundas. Katrā no nodarbībām izskatot katru no līmeņiem, praktiski apskatot arī tēmas par pedagoģiskajiem aspektiem, psiholoģiskajiem faktoriem, komunikāciju, tehniskajiem jautājumiem un drošību.
- Ir jāpiedalās VARAM organizētajās regulārajās mentoru mācībās un pasākumos (reizi ceturksnī).
- Jānodrošina mācības vismaz 15 grupām (skaits var tikt precizēts īstenošanas laikā) klātienē vai tiešsaistē saskaņā ar mācību programmu un nokomplektētajām grupām. Vienai grupai vienam līmenim paredzētas 8 akadēmiskās stundas.
- Jāsniedz zināšanas un jāpalīdz nodarbību dalībniekiem attīstīt digitālo risinājumu un biežāk ikdienā izmantoto digitālo rīku izmantošanas prasmes.
- Jābūt vēlmei un iespējai strādāt dažādos darba laikos (vienojoties ar pašvaldību - rīts, diena, vakars), lai nodrošinātu elastīgu un iedzīvotājiem pieejamu mācību laiku.
- Jānodrošina, ka nodarbību dalībnieki parakstās par mācību apmeklējumu dalībnieku sarakstā. Saraksts iesniedzams pašvaldības kontaktpersonai.
- Gadījumā, ja mācības norisinās attālināti, papildus jāiesniedz apmeklējuma sarakstu un ekrānšāviņus no tiešsaistes sazvana platformas par mācību norisi (par katru nodarbību).
- Vienas dienas laikā informē pašvaldības kontaktpersonu, ja mācību dalībnieks ir kavējis kādu nodarbību.
- Nodrošina, ka nodarbību dalībnieks aizpilda pašnovērtējuma zināšanu testu klātienē uzsākot mācības un pēc e-mācību kursa apguves.
- Izsniedz nodarbību dalībniekam apliecību par neformālās izglītības programmas, e-mācību kursa apguvi un iesniedz pašvaldībai izsniegto apliecību sarakstu.
- Nepieciešamības gadījumā ir pieejams intervijām ar dažādu institūciju pārstāvjiem projekta īstenošanas un tās pārbaužu ietvaros.
Prasības pasniedzējam – mentoram:
- Ir pieredze pieaugušo personu mācību vadīšanā vai mentora darbā ar pieaugušo personu, kas norādīta kandidāta CV.
- Ir pabeigta vidējā vai vidējā profesionālā izglītība.
Kandidāts apliecina savu atbilstību pašvaldībai iesniegtā CV un izglītību apliecinošā dokumentācijā.
- Ir vispārēja izpratne par mācību programmas tēmu aprakstā (tēmas tiks precizētas) iekļautajiem digitālajiem risinājumiem, pieredze un labas prasmes to lietošanā.
- Ir valsts valodas zināšanas augstā (vismaz C1) līmenī, kas noradītas kandidāta CV.
- Ir angļu valodas zināšanas vidējā (vismaz B1) līmenī, kas noradītas kandidāta CV.
- Ir prasmes vadīt (pēc nepieciešamības organizēt) e-mācību kursu sabiedrībai klātienē un tiešsaistē.
- Vēlama pedagoģiskā kvalifikācija darbā ar bērniem vai jauniešiem (gadījumā, ja grupās būs nepilngadīgās personas), ko var apliecināt ar minētās jomas akadēmiskās, profesionālās vai profesionālās pilnveides izglītības diplomu vai apliecību. Šai pieredzei jābūt norādītai kandidāta CV.
- Spēj pielāgoties dažādiem zināšanu un prasmju līmeņiem, piedāvājot saturu un tēmas pēc mācību grupas vidējā zināšanu līmeņa.
- Vēlamas šādas prasmes, kas noradītas kandidāta motivācijas vēstulē aprakstā:
1. Komunikācijas prasmes:
1.1. Starppaaudžu komunikācija: Spēja veidot atbilstošu komunikāciju ar dažādu vecumposmu pārstāvjiem, īpaši senioriem un personām ar invaliditāti.
1.2. Labas noskaņas veicināšana: Spēja veicināt līdzcilvēku labsajūtu un socializēšanās iespējas.
2. Atgriezeniskās saites sniegšana un saziņas skaidrība:
2.1. Atgriezeniskās saites sniegšana: Spēja sniegt citiem atsauksmes un ieteikumus mācību procesā apgūstamo tēmu kontekstā, kas palīdz personai saprast, ko var uzlabot un kā to darīt, vienlaikus saglabājot draudzīgu un atbalstošu attieksmi;
2.2. Prasme tikt galā ar neskaidrībām saziņā: Spēja saglabāt mieru un skaidrību, risinot sarežģītus un neviennozīmīgus jautājumus savstarpējā komunikācijā, kā arī spēja meklēt sapratni, ja sākotnēji teiktā nozīme nav pilnīgi skaidra;
2.3. Emociju apzināšanās un noturība: Tie ir būtiski emocionālās inteliģences pamatelementi - spēja saklausīt, izprast atšķirīgu personību komunikāciju un to dzīves situāciju, kā arī spēt piemērotā, cieņpilnā un izglītojamā izpratni veicinošā formā reaģēt saziņas procesā.
3. Sociālās prasmes un sabiedrības labuma veicināšana:
3.1. Sociālo problēmu risināšana: Tā ir mentora spēja izmantot savas kompetences sabiedrības labā, pielietojot zināšanas problēmu risināšanā, iesaistoties problēmu risināšanā un izaicinājumos, kuru mērķis ir risināt sociālos jautājumus. Šī prasme ietver spēju palīdzēt problēmu risinājumus rast izglītojamajam, sniedzot tam zināšanas un attīstot prasmes indivīda vajadzību apmierināšanai un problēmu risināšanai digitālā pasaulē, piemēram, valsts pārvaldes pakalpojumu izmantošana vai negaidītu sadzīves problēmu risināšana ar digitālo rīku palīdzību;
3.2. Dezinformācijas atpazīšana: Mentora spēja identificēt sagrozītu, nepilnīgu vai maldinošu informāciju un izprast tās cēloņus, ziņot par dezinformāciju un nepatiesu informāciju faktu pārbaudes organizācijām, palīdzot novērst nepatiesas informācijas tālāku izplatīšanos, kā arī spēja nodot šīs zināšanas izglītojamajam. Lai mentors spētu veicināt izglītojamā informācijpratību un spēju sevi aizsargāt digitālā telpā, mentoram pašam ir jābūt sagatavotam un spējīgam dezinformāciju identificēt, izskaidrojot un ar piemēriem izglītojamajam raksturojot, kā vērtēt informācijas ticamības līmeni.
- Vēlama B kategorijas autovadītāja apliecība un iespēja izmantot personīgo auto.
Piedāvājam:
- Grupu vadīšanu no 8-15 cilvēkiem klātienē vai attālināti;
- Par vienas grupas mācību novadīšanu no 420 EUR; Iespējama papildus samaksa atbilstoši sekmīgam rezultātam.
- Nepieciešamības gadījumā transporta kompensāciju par nokļūšanu uz klātienes mācībām.
Pretendenti iesniedz šādus dokumentus:
- pieteikumu amatam/motivācijas vēstuli;
- izglītības dokumentu kopijas;
- B kategorijas autovadītāja apliecības kopija;
- īsu dzīves un darba gaitu aprakstu – CV;
- pretendents var iesniegt citus dokumentus, kas apliecina pretendenta atlasei izvirzīto prasību izpildi vai nepieciešamās prasmes (papildus izglītība, apmācības).
Pieteikumu ar norādi “Konkursam uz Pasniedzējs – mentors” var iesniegt līdz 2024. gada 10. decembrim:
- sūtot pa pastu tā, lai Dienvidkurzemes novada pašvaldībā tas tiktu saņemts līdz 2024.gada 10. decembrim plkst.12:00, norādot adresātu Dienvidkurzemes novada pašvaldība, Lielā iela 54, Grobiņa, Dienvidkurzemes novads, LV-3430;
- personīgi, slēgtā aploksnē, jebkurā no Dienvidkurzemes novada pašvaldības apvienoto pašvaldību “Valsts un pašvaldības vienotiem klientu apkalpošanas centriem” to darba laikā;
- ar drošu elektronisko parakstu parakstītu, iesūtot Dienvidkurzemes novada pašvaldības e-adresē vai uz e-pastu: personals@dkn.lv.
Saite uz projekta kartiņu: https://www.dkn.lv/lv/projekts/projekts-sabiedribas-digitalo-prasmju-attistiba
Jūsu personas datu apstrādes mērķis – darbinieku atlases procesa nodrošināšanai un no tā izrietošo tiesību un pienākumu realizēšanai.
Personas datu pārzinis: Dienvidkurzemes novada pašvaldība, reģ. Nr. 90000058625, Lielā iela 76, Grobiņa, Dienvidkurzemes novads, LV-3430.
Mācību programmas tēmas:
1.līmenis “Pamata digitālās prasmes”
Mērķis:
Sniegt dalībniekiem pamata zināšanas un prasmes, kas atbilst DigiComp 1. līmeņa kompetencēm, lai veicinātu pašpārliecinātību un spēju efektīvi izmantot digitālās tehnoloģijas ikdienas dzīvē. Kurss aptver datora un viedtālruņa izmantošanu, interneta pārlūkošanu, e-pasta lietošanu, paroļu pārvaldību un tiešsaistes drošību, īpaši pielāgojot mācību materiālus cilvēkiem bez iepriekšējām zināšanām un prasmēm. Mācību procesā dalībnieki pārvarēs psiholoģiskās digitālās barjeras un uzlabos digitālo pratību. Klātienes kurss nodrošina tiešu atbalstu un interaktīvu mācību vidi, veicinot aktīvu iesaistīšanos un iespēju uzdot jautājumus, lai attīstītu DigiComp 1. līmeņa prasmes, piemēram, informācijas un datu pratību, ziņu meklēšanu, komunikāciju un sadarbību digitālajā vidē, digitālā satura izveidi, drošību un problēmu risināšanu.
Sasniedzamie mācīšanās rezultāti, atbilstoši DigiComp 1.līmenim:
Spēj:
- Atpazīt un apzināties digitālo tehnoloģiju radītās bailes un pielietot efektīvas metodes to pārvarēšanai, uzlabojot adaptāciju pie jaunām tehnoloģijām.
- Efektīvi veikt pamatdarbības ar datoru un viedtālruni, tai skaitā failu pārvaldību, interneta pārlūkošanu, un lietotņu izmantošanu.
- Izmantot digitālos resursus un pakalpojumus dažādām personiskām un profesionālām vajadzībām, saglabājot drošību un datu aizsardzību.
Zina:
- Kā veikt drošas darbības digitālajā vidē, izmantojot pamatzināšanas par datu drošību.
- Kritiskās domāšanas un medijpratības pamatprincipus, kas nepieciešami uzticamas informācijas atpazīšanai un efektīvai saziņai.
Izprot:
- Elektronisko pakalpojumu un digitālo resursu nozīmīgumu, uzlabojot piekļuvi informācijai un pakalpojumiem, vienlaikus saglabājot datu drošību un privātumu.
- Kā pastāvīga digitālo prasmju attīstīšana un mūžizglītība veicina individuālo un profesionālo izaugsmi, pielāgošanos mainīgajam darba tirgum un digitālajai sabiedrībai.
- Drošības riskus un nepieciešamību regulāri atjaunināt un pārskatīt drošības pasākumus, lai aizsargātu personīgos un sensitīvos datus.
Programmas apjoma sadalījums |
Stundu skaits (akadēmiskās) |
|
Teorētiskās mācības |
5,67 |
|
Praktiskās mācības |
2 |
|
Sasniedzamo mācīšanās rezultātu apguves novērtēšana |
0,33 |
|
Kopā |
8 |
|
2.līmenis “Pamata digitālās pašapkalpošanās prasmes”
Mērķis:
Sniegt dalībniekiem padziļinātas prasmes digitālā satura pārvaldībā, interneta pārlūkošanā un informācijas filtrēšanā, kā arī datu drošības nodrošināšanā. Papildus kursā tiek apgūtas prasmes saziņā caur viedtālruni, autorizācijā un internetbankas lietošanā, kā arī pamati par e-parakstu. Kurss ir paredzēts cilvēkiem ar pamatzināšanām digitālajā jomā, lai uzlabotu viņu prasmes un pašpārliecinātību efektīvi izmantot digitālās tehnoloģijas ikdienas dzīvē. Klātienes kurss nodrošina tiešu atbalstu un interaktīvu mācību vidi, lai dalībnieki varētu aktīvi iesaistīties un uzdot jautājumus. Šis kurss atbilst DigiComp 2. līmeņa mērķiem, veicinot dalībnieku spēju izmantot digitālās tehnoloģijas sarežģītāku uzdevumu veikšanai un informācijas pārvaldībai.
Sasniedzamie mācīšanās rezultāti, atbilstoši DigiComp 2.līmenim:
Spēj:
- Pārvaldīt failus, instalēt lietotnes, izmantot digitālās identifikācijas, veikt drošus internetpirkumus, izmantot e-parakstu.
- Izmantot tiešsaistes pakalpojumus biļešu iegādei, piekļūt vietējām informācijas platformām un droši komunicēt caur e-pastu un ziņojumapmaiņas rīkiem.
Zina:
- Datus glabāšanas veidus, digitālo identifikāciju, internetbankas un digitālo tiešsaistes platformu darbības principus.
- Pamata informācijas meklēšanas metodes un drošības principus datu aizsardzībai.
Izprot:
- Digitālā satura pārvaldības, elektroniskās komunikācijas un medijpratības nozīmi efektīvā un drošā digitālā vidē.
Programmas apjoma sadalījums |
Stundu skaits (akadēmiskās) |
|
Teorētiskās mācības |
5,67 |
|
Praktiskās mācības |
2 |
|
Sasniedzamo mācīšanās rezultātu apguves novērtēšana |
0,33 |
|
Kopā |
8 |
3.līmenis “Vidējā līmeņa digitālās pašapkalpošanās prasmes”
Mērķis:
Nodrošināt dalībniekiem iespēju patstāvīgi apgūt padziļinātas zināšanas un prasmes e-pakalpojumu un e-adreses lietošanā. Kursa laikā dalībnieki iegūs dziļāku izpratni par elektronisko pakalpojumu izmantošanu, tostarp platformas Latvija.gov.lv galvenajām izmantošanas iespējām, pieejamajiem pakalpojumiem un drošības aspektiem. Šis kurss atbilst DigiComp 3. līmeņa mērķiem, nodrošinot dalībniekiem iespēju izmantot digitālās prasmes un tehnoloģijas ar augstu autonomiju, spējot adaptēties dažādām sarežģītākām situācijām un risināt problēmas digitālajā vidē.
Sasniedzamie mācīšanās rezultāti, atbilstoši DigiComp 3. līmenim:
Spēj:
- Organizēt un pārvaldīt failus, izmantot drošu elektronisko parakstu, efektīvi izmantot e-veselību un interneta banku.
- Pieteikties un saņemt dažādus pakalpojumus izmantojot e-pakalpojumu portālus, veikt digitālās identifikācijas un autorizācijas procesus.
Zina:
- Elektroniskā paraksta, digitālo pakalpojumu un moderno komunikācijas rīku būtību un funkcionalitāti.
- Drošības principus un prakses, kas nepieciešami datu aizsardzībai un efektīvai informācijas pārvaldībai.
Izprot:
- Elektroniskā paraksta un e-pakalpojumu nozīmi ikdienas darbībās, kā arī digitālo tehnoloģiju ietekmi uz personisko un profesionālo attīstību.
- Kritisko domāšanu un medijpratību, kas vajadzīga uzticamas informācijas atpazīšanai un efektīvai saziņai digitālajā vidē.
Programmas apjoma sadalījums |
Stundu skaits (akadēmiskās) |
|
Teorētiskās mācības |
5,67 |
|
Praktiskās mācības |
2 |
|
Sasniedzamo mācīšanās rezultātu apguves novērtēšana |
0,33 |
|
Kopā |
8 |
|