Kā būt harmonijā ar sevi

Slimību profilakses un kontroles centrs ar Aizputes novadpētniecības muzeja un Nīcas kultūras centra atbalstu, 7. aprīlī aicina Aizputes un Aizputes pagastu iedzīvotājus (t.i., pieaugušos) apmeklēt veselības veicināšanas pasākuma otro un trešo izglītojoši praktisko nodarbību, bet Nīcas iedzīvotājus 8. aprīlī – uz pirmo izglītojoši praktisko nodarbību.

Izglītojošās praktiskās nodarbības mērķis ir piemērotā un saprotamā veidā izglītot iedzīvotājus psihiskās veselības nozīmi vispārējās veselības konceptā, piem., aplūkojot savstarpējās attiecības starp paaudzēm, stresa menedžmentu, izdegšanas sindromu, psihosomatisku un vingrojumus psihiskās veselības uzlabošanai, pašiedvesmu – kā strādāt ar sevi, kā pieņemt sevi, kā sakārtot sevi fiziski un garīgi u.c.

AIZPUTE

  • 7. aprīlī plkst. 16.00, Aizputes novadpētniecības muzeja telpās, Skolas ielā 1, Aizpute, Dienvidkurzemes novads. Otrās izglītojošās praktiskās nodarbības tēma: “Rūpes par sevi – iekšējo resursu atjaunošana (ķermenis)”.
  • 7. aprīlī plkst. 18.00, Aizputes novadpētniecības muzeja telpās, Skolas ielā 1, Aizpute, Dienvidkurzemes novads. Trešās izglītojošās praktiskās nodarbības tēma: ”Emociju regulācijas prasmes psihoemocionālās veselības profilaksei”.

Vietu skaits ierobežots: 15 – 20 dalībnieki.

Obligāta iepriekšēja pieteikšanās: pie Jolantas Bergas pa tālr. 29623284 vai e-pastu: aizpute.muzejs@gmail.com.

NĪCA

  • 8. aprīlī plkst. 17.00, Nīcas kultūras centra telpās, Bārtas ielā 6, Nīca, Nīcas pagasts, Dienvidkurzemes novads. Pirmās izglītojošās praktiskās nodarbība.

Vietu skaits ierobežots: 15 – 20 dalībnieki. Obligāta iepriekšēja pieteikšanās: pa e-pastu: inga.selecka@spkc.gov.lv vai tālr.: 29624366

 

Izglītojošo praktisko nodarbību „Kā būt harmonijā ar sevi?” tēmas:

  • Pirmās izglītojošās praktiskās nodarbības laikā dalībnieki mēģinās izprast pašsajūtas nozīmi ikdienā (t.sk., kas ar to tiek saprasts un ko tā ietekmē?), kā arī pašrefleksijas uzdevumi palīdzēs apzināt fiziskā ķermeņa sajūtas, mainoties dažādiem apstākļiem (piem., kā es šobrīd jūtos un kā es varu parūpēties par sevi šobrīd?), iegūt iemaņas uzmanības pārvirzīšanai – no negatīvām emocijām uz patīkamām emocijām, atpazīt
  • stresu un pielietot dažādas ķermeņa stresa mazināšanas stratēģijas, veidot īstermiņa un ilgtermiņa pieeju karti iekšējā līdzsvara stabilizēšanai un stresa reakciju mazināšanai.
  • Otrās tikšanās reizes (t.i., 2.nodarbībā) tiks aplūkota tēma “Rūpes par sevi – iekšējo resursu atjaunošana (ķermenis)”, kuras ietvaros dalībnieki mēģinās izprast iekšējo resursu monitorēšanu un ķermeņa skenēšanu (t.sk., kā atpazīt nogurumu un kā to mazināt?), izmantojot pašrefleksijas un apzināšanas veicināšanas uzdevumus, apgūs diafragmālo elpošanas tehniku parasimpātiskās sistēmas aktivitātes veicināšanai, sazemēšanas tehniku emociju intensitātes mazināšanai, progresīvo muskuļu relaksācijas un refleksijas tehniku (t.i., atslābināšanos tehniku) un ritmiskās elpošanas tehniku.
  • Trešajā tikšanās reizes (t.i., 3.nodarbībā) tiks aplūkota tēma ”Rūpes par sevi – ieradumu sistēma psihes veselības atbalstam”, kuras ietvaros dalībnieki mēģinās izprast iekšējos un ārējos resursus un to saikni ar dzīvesspēku (t.sk., resursu inventarizācija un izaicinājumi), kā arī pašrefleksijas uzdevumi palīdzēs apzināt, cik daudz labā un vērtīgā ir jūsos un jums apkārt, kurus no resursiem ir iespējams attīstīt un stiprināt, kādas ir dzīves radošās realizācijas jomas, iegūt iemaņas iekšējo resursu atjaunošanai (t.sk., rūpes par sevi plāna izstrāde) caur ieradumu prizmu, apgūt pieejas pašsabotāžas un šķēršļu apiešanai, ieradumu maiņas ilgtspējai.
  • Ceturtajā tikšanās reizes (t.i., 4.nodarbībā) tiks aplūkota tēma ”Emociju regulācijas prasmes psihoemocionālās veselības profilaksei”, kuras ietvaros dalībnieki mēģinās izprast ceļu uz harmoniskāku dzīvi (t.i., sevis pašizpratni un krīzes līkne), izmantojot pašrefleksijas, apzināšanas un iztēles veicināšanas uzdevumus, apzinās emocijas un to saikni ar uztveri, atcerēšanos un sajūtu piefiksēšanu ķermenī, analizēs emocijas un vajadzības dažādās situācijās, apgūt emociju regulācijas tehniku (t.sk., ilgtermiņa un īstermiņa), modelēs vajadzības un nākotnes vīzijas par sevi (t.i., attiecības, sasniegumus, savas reakcijas un lēmumus).
  • Piektajā tikšanās reizes (t.i., 5.nodarbībā) tiks aplūkota tēma ”Kā uzlabot komunikācijas prasmes harmoniskākām attiecībām”, kuras ietvaros dalībnieki mēģinās izprast uztveres un vajadzību atšķirības un to ietekme uz komunikāciju starp paaudzēm, kā arī praktiskie uzdevumi un apzinātības vingrinājumi palīdzēs apgūt iemaņas uztverošajā sarunā (t.i., izteikties, uzmanīgi un vērīgi klausīties, atstāstīt), empātiskajā sarunā (t.i., izteikties, empātiski klausīties, pievērst uzmanību savām emocijām un tās atstāstīt) un apzinātajā sarunā (t.i., izteikties, uzmanīgi un empātiski klausīties, pievērst uzmanību savām emocijām un stāstītāja ķermeņa valodai, stāstījuma saturam, atstāstīt un dalīties savās emocijās), analīzes metodes proekcijām (t.i., fotogrāfija un uztvere – kas tur notiek?).