Lai samazinātu laiku no iedzīvotāja zvana līdz operatīvo dienestu palīdzības saņemšanai, īstenots Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekts “Vienota kontaktu centra platforma operatīvo dienestu darba atbalstam un publisko pakalpojumu piegādei”, kas uzlabo vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu tālruņa numura 112 zvanu apstrādi, resursu vadību un informācijas apmaiņu starp operatīvajiem dienestiem. Līdzās tam, lai informētu un izglītotu iedzīvotājus par tālruņa numuru 112 un rīcību dažādos apdraudējumos, izstrādāta jauna lietotne "112 Latvija" un tīmekļvietne www.112.lv.

112 lietotne

Viens no būtiskākajiem projekta ieguvumiem iedzīvotājiem ir tāds, ka, zvanot uz tālruņa numuru 112 par notikumiem, kuros nepieciešama tikai policijas iesaiste, iedzīvotāji vairs netiek pāradresēti un viņiem nav jāatkārto informācija, jo 112 dispečers pieņem informāciju par notikušo. Ja iedzīvotāji arī turpmāk zvanīs uz tālruņa numuru 110, viņi tāpat tiks savienoti ar 112 kontaktu centru, kas pieņems informāciju par negadījumu un informāciju par to nodos nepieciešamajiem operatīvajiem dienestiem un citām iestādēm. Tāpēc iedzīvotājiem ir jāapzinās, ka 112 dispečeri pēc iedzīvotāju pieprasījuma neveiks zvanu pāradresāciju uz konkrētiem Valsts policijas un pašvaldības policijas iecirkņiem, bet tā vietā noskaidros, kur un kas ir noticis un izvērtēs, vai un kādu operatīvo dienestu iesaiste un cik lielā apjomā ir nepieciešama.

Zvanot uz 112, iespējams sasniegt šādus operatīvos glābšanas dienestus:

  • Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests,
  • Valsts policija,
  • Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests,
  • Gāzes avārijas dienests.

Uz 112 jāzvana gadījumos, ja pastāv briesmas dzīvībai, veselībai, drošībai, apkārtējai videi vai īpašumam.

  • 112 numurs ir sazvanāms cauru diennakti,
  • zvans ir bez maksas,
  • sazvanāms no jebkura tālruņa aparāta,
  • var piezvanīt arī gadījumos, kad kartes kredīta limits ir iztērēts,
  • darbojas visās Eiropas savienības valstīs,
  • var piezvanīt arī gadījumos, kad SIM karte neuztver mobilo sakaru tīklu un uz ekrāna ir redzams uzraksts “Tikai ārkārtas zvani”.

Pieredze liecina - gandrīz katrs otrais zvans uz 112 nav saistīts ar situāciju, kad nepieciešama operatīvo dienestu palīdzība. Cienīsim savu un dispečeru laiku un resursus.

Atceries! 112 kontaktu dispečeri nekad neprasīs personas kodu un bankas konta numuru.

Vairāk informācijas tīmekļvietnē: www.112.lv.